We are here to help you! Sometimes the answer can be right around the corner. That is why we have compiled an overview of the things our customers most often wonder about.
Bestilling og betaling
Kan jeg endre bestillingen min?
Du kan ikke gjøre endringer i en ordre, eller fjerne eller legge til en vare i etterkant, da hver ordre plukkes og sendes fra vårt lager kontinuerlig og så raskt som mulig.
Kan jeg kansellere bestillingen min?
Etter at bestillingen er registrert og behandlingen har startet kan vi ikke kansellere bestillingen, og da gjelder våre returbetingelser.
Hvordan bestiller jeg med levering til en annen person?
Ønsker du levering til annen person, legg dette i kassen. Du trenger ikke oppgi navn eller adresse, men kun mottakers navn og adresse i kassen, og deretter velge leveringssted hvor mottakeren skal hente pakken.
Kan jeg bestille som selskap?
Ja, du kan bestille som bedrift dersom du kan betale med kort eller Vipps. Vi kan ikke tilby firma-/EHF-fakturaer.
Hvordan finner jeg fakturaen for kjøpet mitt?
Fakturaen er sendt direkte til din e-post. Men hvis du trenger det igjen, kontakt oss.
Har du spørsmål om fakturaen din?
For fakturaspørsmål, vennligst kontakt oss.
Leveranse
Hvor lang er leveringstiden?
Leveringstid fra bestillingen er ferdigpakket er 1-3 virkedager avhengig av hvor i landet du bor. Vi forbeholder oss retten til litt lengre behandlingstid i perioder med ekstra stor etterspørsel, for eksempel jul, samt mandager, da vi også plukker og sender helgebestillinger.
Hvor mye koster frakt?
Det er gratis frakt på bestillinger over 450 kr – uansett hvor stor og tung bestillingen din er. For bestillinger under 450 kr kommer det i tillegg 59 kr i frakt. Dette gjelder Klimanøytral Servicepakkelevering til Postens utleveringssted.
Tilbyr du ekspresslevering?
Vi tilbyr ikke ekspresslevering men leverer innen 1-3 virkedager avhengig av hvor i landet du bor. Vi bruker Posten/Bring som transportør.
Hvor finner jeg sporingsnummeret?
Du skal ha mottatt sporingsnummeret på e-post. Kanskje det har havnet i spam/søppelposten din? Hvis du ikke har mottatt noe, vennligst kontakt oss på e-post og oppgi ditt ordrenummer.
Hvor lenge ligger en pakke på Postens hentepunkt?
Hentefristen for alle pakker er 7 dager, men du kan utvide denne gratis til 14 dager i Posten-appen eller via SMS du har mottatt fra Posten. Les mer om Postens innkrevingsfrist her: Innsamlingsfrist
Leverer du til Svalbard eller Jan Mayen?
Nei, vi leverer kun til fastlands-Norge.
Er det mulig å hente varer fra ditt lager i Kristiansand?
Det er mulig å hente varer fra vårt lager. Du kan bare velge lokale hentealternativer og kan hente bestillingen din fra vårt lager.
Retur og bytte
Hvordan returnerer jeg en vare?
Ønsker du å angre kjøpet av en eller flere varer, har du 14 dagers angrerett fra du mottar pakken. Pakk inn varene og send dem i samme stand som du mottok dem til LeketøyVerden, Setesdalsveien 66 C, 4617 Kristiansand. Varene skal være uskadde, ubrukte og med eventuelle forseglinger intakte. Vi ber om at returetiketten ikke festes på varens originalemballasje. Det er viktig at du legger ved enten følgeseddel eller angrerettskjema i pakken. Du betaler selv returportoen på Post i butikk. Pakker som er sendt til oss ved henting eller "mottaker betaler frakt" vil ikke bli hentet hos oss. Husk å ta vare på returkvitteringen.
Betalt med faktura?
Har du bestilt med fakturabetaling må du kontakte as.
Når kan jeg forvente refusjon?
Når du sender returen kan det ta opptil 14 virkedager før vi har mottatt og behandlet returen. Du vil motta en e-post fra oss som bekreftelse når vi har behandlet returen din, og vi refunderer deg til betalingsmåten du opprinnelig brukte. Du får pengene tilbake 5-10 virkedager etter at returen er behandlet.
Kan jeg bytte en vare?
Vi tilbyr ikke bytte men håndterer dette som en retur. Ved bytte legger du inn en ny bestilling selv i nettbutikken. Den nye ordren blir en ny ordre som håndteres uavhengig av returforsendelsen.
Hvor finner jeg angrerettskjema?
Skjemaet er tilgjengelig som lenke i e-posten du mottok sammen med ordrebekreftelsen. Du kan også laste den ned her: Angrerettskjema
Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken?
Ved retur med ulevert pakke eller avslag på å motta den, vil det bli belastet et returgebyr på kr 249,- per pakke for uavhentede pakker. Ved flere pakker eller tunge forsendelser forbeholder vi oss retten til å fakturere deg for de faktiske kostnadene vi belastes fra Bring.
Klage
Hvordan annonserer jeg en vare?
Dersom du oppdager feil eller mangler ved produktet eller forsendelsen er skadet under transport, vennligst kontakt oss på e-post på support@leketoysverden.no med ordrenummer, en detaljert beskrivelse av feilen, og gjerne en kort film eller bilder som vis feilen. Vi minner om at kravsretten ikke dekker normal slitasje, aldring, uhell under bruk eller feil ved bruk.
Kontakt oss
Kontakt vår kundeservice på support@leketoysverden.no. Husk å oppgi ditt ordrenummer når du kontakter oss.